Årets första bad




Årets första bad eller livets? vet inte riktigt, men vi har en granne som har en kanot som pojkarna skulle testa, vi lastade och begav oss till en närliggande sjö som heter romesjön. Vi kom dit och sjösatte kanoten, oj vad jag ville följa med, men jag fick snällt stanna vid sjökanten med matte i en löplina för säkerhets skull. Jag kände på vattnet med tassarna försiktigt, men det var väl inget att vänta på, jag dök i och tog mig en bit ut. Härligt var det, men jag bottnade inte efter en stund och då vände jag. När jag kom upp torkade matte av mig lite med Simon handduk och gottade mig lite i hennes famn. En rolig sak som matte och husse och de andra skrattade åt var att jag sprang runt och nosande och sökte i vassen, matte ropade men jag kom inte, jag hade ju fått upp ett spår på nåt gott, matte ropade igen och då kom jag och visade vad jag hittade, en kanelbulle!!




Soliga bad hälsningar
Lotus ;)


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej Lotus!

Vilken duktig födosökare du är - kanelbulle är inte fy skam! :-) Förstår att du gillar att bada nu när det är så varmt, men du ska akta dig för grodor och paddor... Bellis hittade en här hemma i trädgården, blev förgiftad och mår riktigt tjyvtjockt idag - spyr skum och mår allmänt illa. Så kan det gå.

Stor kram från kennelmatte Ewa!



P S hälsa alla mattar och hussar! D S



2011-07-18 @ 16:33:34
URL: http://www.sokarens.se
Postat av: Yohanna

Det låter underbart med allt badande! Lotus skulle behöva lära Bellis hur skönt det är, för hon har inte alls förstått tjusningen. =)

2011-07-21 @ 23:03:22
URL: http://yohannasblogg.y-flocken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0