Utställning 29/5-11 (Gästinlägg)

Idag var det utställning på säves galoppbana. Jag var jätte nervös, inte för att jag trodde att Lotus skulle göra fel utan att om jag skulle göra något fel ;) När vi kom dit så var det MASSA hundar och människor där och Lotus skällde inte på en enda hund! Vilket stort steg! Vi gick till ring 4 där vi skulle ställa ut Lotus och gick fram till domaren och frågade lite frågor och så ;) Efter en stund kom två stygen gårdshund ägare med sina gårdhundar och vilket liv det blev, alla skällde och fick nästan inte tyst på dom, kan dom känna igen sin egen ras?
Klockan 9 började utställningen och vi var nummer 11 i ringen, så när det var våran tur, tog jag ett djupt andetag och gick in i ringen, och oj vad bra det gick! När vi var färdiga, så sa domaren tack och då gick jag tillbaka till mamma med ett frågetecken, ingen visste vad som hände? Är det slut nu tänkte vi, men sedan kom killen som ropade upp alla nummrena i ringen och sa att han glömde lämna banden till HP rosetten, då frågade vi honom om vad som skulle hända nu, då sa han att Lotus hade gått vidare till nästa omgång och då skulle han tävla mot en tik i Bäst i ras, och då blev jag och mamma så glada! Så nästa gång igen när vi var färdiga fick jag ett pris och då sa domaren - Grattis! Då vann vi i bäst i ras och gick vidare till final! Gissa om vi blev glada! Vi pussade så mycket på Lotus, han fattade inte varför men han tyckte nog det var mysigt att få massa pussar ;)
Efter några timmar så gick vi till final ringen, men tyvärr gick vi inte vidare så domaren sa hejdå och tack ;) Vi var så lyckliga och stolta över våran lilla Lotus ;)

Film under dagen:



Bedömningen:

"Utmärkt typ och helhet, välskuret huvud, välformade alerta ögon, välsatta öron, utmärkt bett och pigment, fin topline, bra front och bröstkorg, välvinklad välansatt svans, mycket fin päls, rör sig mycket väl från alla håll, kunde vara mer tillgänglig, mycket välvisad."
Domare: Lisa Molin

Kram från en stolt Natta!


Kommentarer
Postat av: Yohanna

Ja, jag säger det igen - ni har varit så himla duktiga idag! Jag är så glad att vår ögonsten hamnade hos just er. =)

2011-05-29 @ 22:50:29
URL: http://yohannasblogg.y-flocken.se
Postat av: Mari Runeberg

Hej!

Det var roligt att träffa Er på västkustvalpen. Ringen klarade Ni galant, Lotus och matte var riktigt duktiga. Vi ses säkert på någon utställning framigenom. Hälsningar från Mari och Kamilla.

2011-05-31 @ 01:24:14
URL: http://www.gardskulla.se
Postat av: Anonym

2011-05-31 @ 01:27:17
Postat av: Mari Runeberg

Hej!

Det var roligt att träffas på västkustvalpen. Ringen klarade Ni galant, Lotus och matte. Vi ses säkert på någon utställning framigenom.

Hälsningar från Mari och Kamilla i Kungsbacka.

2011-05-31 @ 01:36:44
URL: http://www.gardskulla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0