Livet på landet




Japp livet på landet är härligt, jag går i skogen med mamma och pappa, undersöker min omgivning, ligger i solen och göttar mig. Det finns en del grodor här som kommer fram på kvällarna, de är roliga att leka med och nosa på.
En kväll för några dagar sedan hade vi dörren öppen, jag låg i soffan och myste, då kände jag något spännande jag flög upp och sprang till dörren och skällde som bara den, det var ett tråkigt kompostgaller ivägen annars hade jag sprungit ut till älgen som stod där, men jag tror att matte och husse var glada för det. Älgen stod där en stund och tittade på oss sedan lommade den iväg. Hur går det med Tjabo då? Så där kan jag väl säga, han är ute nu på nätterna och är inne och sover i ett rum på dagarna. Vi kom ihop oss en dag, vi var samma rum och kollade in varandra, jag ville leka men inte Tjabo, han var vaksam och fräste ibland, helt plötsligt stack han iväg och jag efter, leka tänkte jag, katten for in i ett rum och jag efter, men jag är nog lite klumpigare än han så jag landade i en dörr som lossnade och trillade ner på motsatt sida vägg. Nån dag i framtiden kanske vi accepterar varandras existens, jag kan nog säga att det går bättre, när Tjabo går förbi sitter jag snällt stilla (matte och husse säger att jag ska), efter vankas det belöning, men det pirrar lite i benen.

Ha det götta alla!
Lotus


Kommentarer
Postat av: Yohanna

Jag förstår att det är svårt, det är väl inte för inte det heter "som hund och katt"...

2011-07-21 @ 23:05:36
URL: http://yohannasblogg.y-flocken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0