Äventyr i rådjurens fotspår


HEJ IGEN!

Nu var det ett väldigt lång stund sedan jag skrev, här händer det mycket varje dag och roligt har jag. Nu har vintern släppt sitt grepp och alla goda dofter kommer fram, bl a. har det gått rådjur på min tomt så jag har ju varit tvungen att sticka efter och spåra och jag har sprungit lång och fort, jag tror att det var någon som ropade på mig att jag skulle stanna men jag måste ju kolla läget först jag kommer när jag är klar! Mamma och pappa var lite oroliga faktiskt men väldigt glada när jag kom tillbaka BÅDA gångerna. Jo, jag springer lös på tomten och ibland när vi går skogs promenader och jag är väldigt duktig på att lyssna. Hund möten går jättebra, varje gång jag träffar en annan hund (hane) så piper det så roligt i mammas eller Nattas ficka och är jag duktigt får jag leka med den.



Vad händer annars då? ja, jag och matte har ju våra rutiner, kliver ur den goa sängen vid 8, fast jag brukar ta en snabbkiss med husse vid 5,30 sedan är det snabbt som ögat in i sängen och under täcket hos matte. Vid halv 9 går vi till min äng. Efter det tar matte kaffe och jag vilar lite till, sedan åker vi till ett ställe som heter Fontin, bra slingor med både människor och hundar, där luktar det myyycket av allt tror matte i allafall, men jag vill ju vara först till just den lyckstolpen eller det trädet och matte går för sakta, mmm gillar fontin. vid denna tiden åker vi och handlar och sedan hem där väntar en go denta. Jag och matte busar, lite mental träning gömma skinka eller ost eller favvon köttbulle. Är Natta hemma är jag med henne och tränar både agillity och lydnad. Det är mycket som händer härefter, jag plockar lite skor och visar upp, hittar en och annan strumpa i killarnas rum, busar med tjabo, vilar, lyssnar och kollar om det kommer någon vid vägen, matte säger att jag är en jättebra signalhund.



På helgerna går vi långa promenader och jag hjälper husse mycket ute när han grejar det är kul, tuggar lite brädor, gräver lite. På helgen får jag en annan favorit, knäckebröd med leverpastej. Matte säger att jag ger henne massa skratt varje dag, aa är nog en väldigt söt och rolig hund, en sån där lagom hund med en skopa bus, en dl lotusryck, en del envishet och en massa byttor förstånd.
En annan grej jag har lärt mig är att "släppa" pinnen hos Natta eller matte och husse så de kan kasta den igen, det tog tid för jag är en sådan hund som "äger"  mina grejor, men nu går det bra och det är ju kul att springa efter pinnen ;)



Jag och min pappa när vi grillade korv på vår tomt i vintras, åhh vad gott det är att gosa!

Ha det gör gött mina vänner!
tasskramar Lotus
vidare på nya äventyr!


Kommentarer
Postat av: Yohanna

Åh, det är så underbart att läsa om hur du har det, Lotus! Det låter som om världens bästa mattar och hussar hat fått världens bästa hund, vilken tur att ni hittade varandra! =)



Nospussar från alla oss, både tvåbenta, fyrbenta och alla småsystrarna...

2012-04-22 @ 20:44:31
URL: http://sokarens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0